Η φόρμα της SBA (Τέχνη της εγρήγορσης) 1ο μέρος.

Η φόρμα.

Η φόρμα.

Είναι γνωστό στους μυημένους στην Τέχνη πως, ένα έργο χαρακτηρίζεται από την φόρμα του και το περιεχόμενό του.
Αυτό, είναι  το κλειδί της εικαστικής αναγνώρισης του έργου.
Με αυτόν τον τρόπο, τα έργα της  SBA (Stand by art) ως φόρμα, ορίζονται από την απλότητα της γραμμής. Γραμμή που γεννιέται από τα σχήματα που συναντώνται στην φύση.
Οντότητες του φυσικού χώρου (οι φυσικές – απτές) αναπαρίστανται, μορφοποιημένες άλλοτε ως γεωμετρικά σχήματα, κι άλλοτε ως σχήματα φυσικά. Φυσικά, και “γεωμετρικοποιημένα“.* (κύττα ” ζώο.2″)

Το ζώο.

Η SBA όμως κυρίως καταπιάνεται με τις οντότητες του ιδεατού χώρου.
Δεν απορρίπτει τις φυσικές οντότητες. Κάθε άλλο. Τις χρησιμοποιεί, και μάλιστα με τρόπο συμβολικό. Όχι για να απορρίψει τον ρεαλισμό**, αλλά για να “μιλήσει-εκφραστεί” με το υπονοούμενο της εικόνας.
Τις (οντότητες) μορφοποιεί ως καταστάσεις.
Η γραμμή στην SBA εν τω γράφειν αφηγείται. Δεν περιγράφει. Δεν ορίζει το όριο μεταξύ φωτεινού-σκοτεινού. Το έργο είναι μια εικαστική γραφική παράσταση.

Γραφική παράσταση μιας απόφασης

 

Έχει αξία, ως αποτυπωμένη πορεία και όχι ως μέσο απεικόνισης. Αποδίδεται μεσ’ από την εξελικτική γραφή της,  η χρονική εξέλιξη του γεγονότος, και μεσ’ από το γεγονός, η κατάσταση που στοχεύει να φιλοτεχνήσει.
(Συνεχίζεται)

 

=======================================  κώστας Βρυττιάς.

===============================================================
*=πνευματικότητα, ορθολογισμός…
**= (Συμβολισμός είναι το καλλιτεχνικό ρεύμα που εκφράζει την άμεση αντίδραση προς τον ρεαλισμό στο τρίτο τέταρτο του 20ου αιώνα.
Λυδάκης – Βογιατζής – ΣΥΝΤΟΜΟ ΛΕΞΙΚΟ ΟΡΩΝ ΤΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ – Εκδόσεις ‘Μέλισσα’)